2011. július 28., csütörtök

Horgolt karkötő bővítése

Van úgy, hogy nem sikerül eltalálni egy nyaklánc, gyűrű, karkötő méretét. Ez olyankor szokott előfordulni, amikor egy meglepinek szánt ékszert elbeszélések alapján készít el az ember lánya.

Természetesen velem is ez történt, fuxia horgolt karkötőm bizony kicsi lett.

Nagy fejtörést okozott, hogy mit is találjak ki a mintegy 1-1,5 cm. bővítésre. (már az is megfordult a fejemben, hogy újat készítek, de ezt viszonylag hamar elvetettem)

A megoldás több nap agyalás után pattant ki a fejemből.

- Óvatosan lebontottam a mágneses kapcsot a karkötőről.
- Kihúztam a sodronyt a horgolt hurkákból és újat húztam bele, amit hosszabbra hagytam.
- A horgolt végeket gyöngyfűzőszállal jól megerősítettem, 3-4-5 soron keresztül visszaöltögetve a végek gyöngyszemein.
- A horgolt hurkák mindkét végére strasszos közteseket és 1-1 szem 6 mm-es fuxia gyöngyöt fűztem, ezután pedig a kapcsot.
- Stopper segítségével rögzítettem a sodrony végét.

A karkötő így elérte a megfelelő hosszát, sőt ezzel a kapocs menti díszítéssel még exkluzívabb kinézete lett. :)


4 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet, nemcsak horgolt karkötőhöz. Szerintem :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett, gratulálok a toldáshoz! Valóban, így még elegánsabb! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a karkötő, ezt a csatot tényleg megérdemelte!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...