2011. április 17., vasárnap

Első gyöngyhorgolt nyakláncom - My first bead crochet necklace

Aki kreatív hobbival foglalkozik tudja, hogy az alapanyagok beszerzése legalább akkora élmény, mint egy-egy szép alkotás elkészítése. Egy idő után felmerül a kérdés, hogy mit hol és mennyit vásároljon az ember lánya, hogy a hobbi ne terhelje meg annyira a házi kasszát.

Jó ötlet ilyenkor a nagykereket megkörnyékezni, viszont a jó áron beszerzett nagy mennyiségű gyöngy és miegymás egy idő után kezd kezelhetetlen mennyiséggé nőni.

Nálam is ez a helyzet, viszont előnye is van az otthoni készlet felduzzasztásának, méghozzá az, hogy bármikor rám törhet az alkotóvágy, nem kell megvárnom a hétfőt, vagy a reggelt, széles választékból válogathatok éjjel-nappal.

Szeretek mindenfélét kipróbálni, a gyöngyhorgolás még nem volt meg, így a hétvégén két legyet is üthettem egycsapásra, amikor megálmodtam és formába öntöttem ezt a nyakbavalót. Fogyott egy jó adag a bronz gyöngyömből és a horgolást is kipipálhattam. Azért nincs még itt vége, mert ez csak egy minta nélküli verzió, néhány saját tervezésű mintás darab még várat magára, de remélem nem sokat! :))

A horgolt nyaklánc körben 6 szemből készült, a medál jó kis hozzáillő vaskos darab.

Medál: Először a színén lévő ötszöget formázó gyöngy motívumot készítettem el, amit peyote technikával kereteztem.
A fonák oldalra szintén peyote technikával, de csak 11-es kásagyöngy felhasználásával készült ötszög került. A két oldalt összefogtam és a külső szélek mentén összedolgoztam.

A medáltartó bronz ékszeralkatrészen nem ment át a horgolt hurkám, ezért azt csináltam, hogy a lánc közepéhez érve 11-ről 15-ös bronz kásagyöngyre váltottam, amiből csak annyit horgoltam, amire a bronz szereléket rátudtam húzni. Ehhez persze a cérnát el kellett vágnom és 15-ös gyöngyöket kellett ráfűznöm. Amikor megvolt a megfelelő hossz (kb. 1,5 cm) felfűztem a szereléket, visszakötöttem a 11-es gyöngyfűzért és folytattam a munkát.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...