2009. november 8., vasárnap

Fonott drót medál

Drótoztam. Drága páromtól már több száz méter rézdrótot kaptam.

Van vékony, meg vastag, na meg itt van Annamari aki folyton pakolja elénk a szebbnél szebb drótékszereket, csiklandozva vele a magamfajták fantáziáját.

Szóval lett egy elképzelésem a szokásos négyszögletes alapra, de az valahogyan nem akart kialakulni.
Lebontottam az egészet, de a keret megmaradt a már ráfűzött 16 gyöngyszemmel.
Nézegettem, forgattam erre beugrott a fonott székülőkék képe az agyamba és elkezdtem szépen gyöngyös kis keretemet is akképpen befonogatni.
Íme a végeredmény. A párom szerint igénytelen "nem ezt szokta tőlem", de a kritika nem az ötletnek szólt, hanem a kivitelezésnek.
Megígértem neki, hogy készítek majd másikat szépen egyenletesen kidolgozva és akkor kicserélem ezeket a képeket. 












Elkészítés:
Tetszőleges méretű négyszöget hajlítunk az 1.sz ábra szerint drótból úgy, hogy közben minden oldalra 4-4 gyöngyszemet fűzünk.













Vékony dróttal "szék ülőke" mintát fonunk a keretre az ábra szerint. A kezdésnél rögzíthetjük is a szálat a kerethez egy kis tekeréssel, hogy ne mozduljon el.



Folytassuk a szövögetést szép sűrűn addig, amíg el nem érjük az oldalak közepén lévő két gyöngyszemet és már szinte nem tudunk tőlük tovább haladni.


Az utolsó sor fonása közben gyöngyöket fűzünk a drótra, középen eligazítjuk és ha kész mind a négy belső oldal, levágjuk a szálat és eldolgozzuk.

5 megjegyzés:

  1. Azannnnnya! Ha ez igénytelen, akkor legyél nagyon igénytelen:) Szerintem hatalmas ötlet!

    VálaszTörlés
  2. Annamária tőled ez triplán jól esik, köszönöm!
    Nagy hatással vannak rám a munkáid. 8)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon tetszik! A négyszögletes medálok művésze lettél ;))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó lehet az igénytelenség, én is az akarok lenni... :-)
    Lenyűgözött ez a négyzett medál. sajna nincs elég 0,4esem hozzá, de amint lesz, neki ugrok egynek. Köszönöm, hogy megosztottad velünk :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...