2009. július 19., vasárnap

Beja nyakéke

Évekkel ezelőtt találtam ezt a mintát a neten, ami rendkívüli egyszerűsége mellett roppant mutatós.
Bár az eredeti nyakék is elég jól sikerült, Bejának újat készítettem, egyrészt, hogy a minta darabom megmaradjon, másrészt, mert azóta hibáimból okulva szebben tudtam elkészíteni ezt az ékszert.

1. Öt és három. Ezt kell csak megjegyezni és a világos (5) és sötét (3) szemet felváltva fűzni a fotó szerint.













Kattintásra a fotót nagyítani lehet.













2. Mintegy 40 cm-t kell fűzni ebből a mintából. A nyakék akkor mutat jól, ha nem túl szorosan, de nem is túl lazán öleli körül a nyakat. Próbálgatni kell, én csak reménykedek, hogy Beja karcsú nyakára megfelelő lesz a méret, mivel meglepi lévén nem vettem méretet róla. :-))















Mindenesetre lánchosszabbítóval oldottam meg a problémát, biztos, ami biztos.
Középről kiindulva gyöngy rojtot fűztem, ami a leghosszabb részen 10 cm, a rojt 6 cm szélességű.
Trükk: távol-keleti gyöngyöt használtam ennél a nyakéknél, ami köztudottan nem a szabályos méretekről híres. Ha a belső ívet kisebb, a külsőt pedig nagyobb szemekből fűzzük, a lánc magától felveszi ezt a szép ívelt formát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...