2009. június 28., vasárnap

Drótékszer kicsit másképp

Húsz évvel ezelőtt az akkori munkahelyemen telefonosok cserélgették a kábeleket. Kolléganőmmel éppen nappalos műszakban voltunk és az egyik vidám szerelőfiú egy jókora, kb. egy méteres, vastag telefonkábel darabbal suhintgatott felénk viccesen. (Akkor még én is egy húszassal kevesebb voltam, minden tekintetben. ;-) )
A vastag fekete kábelből vékonyabb, színes drótok kandikáltak ki, el is kértem, hogy közelebbről is megszemlélhessem. Rengeteg, színes műanyaggal bevont egyeres rézdrót volt benne és valahogy meglódult tőle a fantáziám, úgyhogy elkértem a fiútól és elkezdtem szétszedni az egészet.
Több tucat különféle színű drótom lett, amiket szépen összetekertem szálanként és belőlük fülbevalókat hajlítgattam. Bár egy darabot sem adtam el, évekig őrizgettem az akkor készült, legalább 30 pár fülit.
Barátnőm unszolására most kicsit ránc felvarrva bemutatom, mire lehet használni ezeket a műanyag bevonatú réz drótokat.


















Amikre még szükségünk lesz: különféle vastagságú sima réz drótok, csípőfogó, kúpos fogó, laposfogó. Ja és gyöngyök, ezekkel dobjuk fel az amúgy is kissé rendhagyó drótos technikát.
















A lila fülbevaló elkészítéséhez az alábbi alkatrészekre lesz szükség:
- réz drótból hajlítsunk két nagyobb, kb. 5 mm. átmérőjű karikát,
- 2 "violinkulcsot",
- 2 kígyó alakú elemet, egyik oldalán 5, a másikon 4 szemmel
- 10 gyöngyből készítsük el a drótozott szemeket a fotó szerint
- színes drótunkból hajlítsunk 8 csigát és 8 orsót.
















Tervezzük meg, hogyan illeszkedjenek egymáshoz az alkatrészek. Szerelőkarikával, vagy réz drótból hajlított és levágott karikákkal illesszük egymáshoz a darabokat.
















Az egészet passzítsuk a fülbevaló akasztóhoz és már kész is.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...