2009. május 1., péntek

Vettem egy gyöngyfűző szettet. Na de mit kezdjek vele? / What to do with the bead sets

Van úgy, hogy az ember nem tud ellenállni az ehhez hasonló szetteknek és megveszi. Velem is ez történt. Egyből kettőt vettem. Egy egyiptomi és egy indián összeállítást.
Sokáig nézegettem, hogy mit is kezdjek vele.


Kisebb nagyobb gyöngyök, fém utánzatú gyöngyök, üveg, műanyag, spárga...

Két szál kb. 1 méter hosszú, viaszos zsinórt vágtam. Egy nagyobb gyöngyszemből medált formáztam és a két szálon átfűzve középre helyeztem. Kétoldalt dupla csomóval rögzítettem.
Először az egyik oldalon kezdtem fűzögetni a gyöngyöket a két szálra felváltva. 3-3,5 cm után a két szálat összefogtam egy gyöngyszemmel, majd újra szétválasztottam őket és ismét felfűztem mindkettőre 3-3,5 cm gyöngyöt. Ezt ismételtem összesen háromszor, egy összefogó gyöngy után még egy dupla csomóval is rögzítettem.














A másik oldalon ugyanazt a mintát követve megismételtem a műveletet.

Bár ezek a készletek harmonikus színvilágúak, azért ne törekedjünk arra, hogy egyszerre az egész kollekció minden darabját felhasználjuk. A kevesebb ebben az esetben is több.

Mikor kész lett a másik oldal is, 3 cm-t kihagytam a fűzőszálon, újabb dupla csomóval összekötöttem a duplaszálat és még 3 x 3 cm-t fűztem a fent leírtak szerint.

Utána megint csomó, általában nekem nem kell ezután semmit levágni, csak kapcsot aplikálni a szálak végére. Hossza kapocstól a medálig 40 cm.







Íme a kész mű és még egy az indiános készletből. Jó fűzögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...