2009. május 11., hétfő

"Bélelt" ceruzatartó

Néhány éve mélyen beleszerettem a kosárfonásba. Az egész a Diósgyőri várban kezdődött egy nyári várjátékon. Ott fonogatott egy idős kézműves mester, - nevét sajnos nem tudom - hántolatlan fűzfavesszőből.

Mikor visszajöttünk Pestre, már tudtam, hogy keresnem kell egy tanfolyamot.
A kosárfonás nem az a technika, amit könyvből egyszerűen megtanul az ember, bár lehetnek kivételek.






Én is a tanfolyamon alapoztam, most tehát csak egy kis trükköt mutatok, amivel egyszerű ceruzatartónk vízhatlan edénykévé, vagy praktikus kacattartóvá válik.

















3-3 kb. 70 cm-es, 3 mm-es karóból keresztet készítünk az aljnak, amit 2 mm-es fonószállal megfonunk.
















A kerek aljhoz mérjünk hozzá egy PET palackos üveget, a kettő átmérőjének nagyjából egyeznie kell. Válasszunk olyat, aminek az alja a lehető legkevésbé hullámos és az aljától mért legalább 8 centiméteren az oldala egyenes! (Márkát nem írok, keresgéljetek.) Én egy 1,5 literes vizest használtam.
.
















Készítsük el a lábazatot és gyökkentsük fel az oldalkarókat. Ha maradt még fonószál az aljából, akkor azzal folytassuk a fonást, ha nem, toldjunk be újabbakat, amivel még kb. 2 cm-t haladunk felfelé














Vágjuk le a maradékot és 2 db. peddig-sínnel folytassuk a fonást, de most már helyezzük be az üveget, hogy a méretének megfelelően jó szorosan tudjunk dolgozni.

Újabb 6 cm elérése után vágjuk le a sínt és jó szorosan fonjunk még 1-2 centit 2 mm-es náddal.












Vágjuk le éles késsel, vagy ollóval a palackot a fonott oldal magasságában és fejezzük be a munkát egyszerű kétszálas szegéssel. A szegőszálak kissé behajolnak a kosárka belsejébe így, ha pontosan dolgoztunk rögzítik a PET palackot, az nem fog kiesni. Vágjuk le a szálvégeket és kész.















Azért találtam ki ezt a "bélelést", mert zavart, hogy az apró tárgyak, gem kapcsok, hegyező, hajcsattok, egyebek, állandóan beleakadtak a fonott szálak közé.

Ezzel a módszerrel nagyobb, pl. 2 literes palack felhasználásával fonott kaspót is készíthetünk.

A kész ceruzatartó fotóján mutatok néhány darabot grafitceruza gyűjteményemből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...