2009. április 14., kedd

Tavaszi virág / Spring flower


Jó, hogy hosszú hétvége volt, mert már majdnem úgy tűnt, túl nagyot lódult a fantáziám legutóbb. Persze, mikor már kész a nagy mű, nem is látszik annyira bonyolultnak.

Virágzó gyümölcsfák, madárcsicsergés, lágy tavaszi szellő, napfény...

Mi mást hozhatna ki az ember képzeletéből, mint egy már-már giccsesen rózsaszín, dundi barackvirág medált.



A térbeli virágforma fűzése utólag már nem is volt annyira bonyolult. 5x5 szemet fűztem a kezdéshez (1. ábra), ez lett a belső kör, utána ötször 2 szemet szaporítottam minden sorban. (2., 3. ábra) A szaporító szemek apró gyöngyökből állnak, a köztesek egyre nagyobbak, ahogy haladunk kifelé. Így lesz a virágunk 3D.

Összesen 7-8 sort fűzzünk minden sorban az ötszög csúcsaiban szaporítgatva. Az oldalakba pedig egyre nagyobb gyöngyök kerüljenek. Az utolsó sorokban a munka kissé freestile stílust vesz, mert a nagy gyöngyszemek fölé 2-2 kisebbnek kell kerülnie a következő sorban, hogy a virág szépen "kialakuljon"! (lásd fotó)

Évi szeretné elkészíteni ezt a medált, ezért még szemléletesebbé teszem a leírást az alábbi ábrákkal.

Két egyforma virágot kell készíteni a leírtak szerint.

Amikor elkészült a két virág, az első (középső) sorok mentén összedolgoztam őket és az  ötszögek csúcsaiban, ahol a mintát szaporítottam és a legkisebb gyöngyszemek voltak, varrással rögzítettem egymáshoz őket.
Mikor ez kész lett a virág szirmok tölcsérszerű lyukaiba szivacsot tömködtem és a tölcsérek "száját" egyenként bezártam úgy, hogy körben felszedtem a szemeket és kívülről befelé haladva befoltoztam a lyukakat gyöngyszemekkel. Ez az alábbi képen elég jól kivehető.


Négy centi átmérőjű kis medálom kedvemre való súlyos darab lett, persze hozzá is a spirál lánc való, amit gyorsan el is készítettem, hogy a kész alkotást ígéretemhez hűen megmutathassam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...