2009. április 5., vasárnap

Párnázott négyzet medál / Bead pilow pendant


Pár napja a fejembe vettem valamit. Négyzet alakú medált képzeltem el egy vastag súlyos láncon. Mint tudjuk szeretem, ha egy ékszernek van súlya és kiterjedése. Persze leírást sehol nem találtam az elképzelésemhez, ezért mint már sokszor, mentem a saját fejem után.

4X7 szem kétszínű gyöngyből kicsi négyzetet formáltam és a sarkoknál szaporítva elkezdtem körbe-körbe haladva fűzni. Senki ne kísérletezzen ezzel este villanyfénynél és a damilt sem ajánlom. Én vagy háromszor kezdtem újra fent említett tévedéseim miatt a munkát.

Ami bevált, az a sima cérna és a jó koncentrálóképesség nappali fénynél úgy reggeltől késő délutánig.

Mivel valami jó kis marokba simuló darabot szerettem volna készíteni a 4 cm-es élek elérése után visszafordultam, a szaporítás helyett soronként fogyasztva a sarkokban. Ez lett belőle:




















A két szín találkozásánál levarrtam az átlókat. Ezt el is hagyhattam volna, de nekem így jobban tetszik. A medálra, mivel elég vastag láncra került, jó nagy akasztófület fűztem.
















A végeredmény még engem is meglepett. Hálát adok Istennek, hogy ilyen szép dolgot sikerült készítenem. Az Övé a dicsőség!



















A lánc 74 cm hosszú, a spirál mintát néhány éve találtam a neten, ami angol nyelvű, ezért akinek így egyszerűbb a magyar nyelvű leírást közzéteszem. Én nagyon kedvelem ezt az egyszerű kis mintát, mert sokoldalúan használható.

Spirál lánc leírása:
1. Válasszunk két, lehetőleg jó kontrasztos színű gyöngyöt. Az egyik szín (nevezzük alapszínnek) spirálvonalban fog a másik választott színű (közép) gyöngysor körül tekeredni. Először fűzzünk négy szemet a középgyöngysorhoz, hármat az alapszínből és öltsünk vissza a középgyöngyökön a tűvel.
















Egy kis koszorút kapunk, ami 7 szemből áll.



















2. Fűzzünk egy szemet a közép színből és hármat az alapszínből a tűre, húzzuk le a gyöngyöket a már felfűzött szemekig. Most öltsünk vissza a tűvel a közép gyöngysoron úgy, hogy a négy utolsó középgyöngyszemen haladjunk a tűvel. A négyből hármat már korábban felfűztünk, a negyedik az utoljára fűzött egy középszínű szem lesz.
















3. Ismételjük a fűzést a 2. ponttól. Egy közép, 3 alapszín, visszaöltés a négy utolsó középgyöngysoron stb. Csak arra kell figyelni, hogy az alapszínű gyöngyök szép szabályos spirálvonalban haladjanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...