2009. március 16., hétfő

Gabika kincses ládikója (lépésről lépésre) / Treasury case (step by step)

Szeretett unokanővérem szülinapja közeledik, mi mással lephetném meg, mint saját készítésű ajándékkal. Nagyon szereti a dobozkákat, ezért ma készítettem neki egyet szalvétatechnikával.

1. Kiválasztottam három barnás-drappos színvilágú szalvétát, a natúr alapra dolgozva jól fog illeszkedni Gabika nappalijába.
















2. A tortás dobozról finom csiszolópapírral ledörzsöltem a beleégetett feliratot, amit nem sikerült, azt világos barna festékkel fedtem le. Nem alapoztam le az egész tetőt a festékkel, mert úgyis egy sötétebb szalvétát választottam rá, ami majdnem teljesen beborítja majd.

















3. A sarkokról eltávolítottam a réz díszeket és felragasztottam a doboztetőre a fő motívumot. Az aranydiós szalvétáról csak a törökös mintacsíkot vágtam le, ez került a doboz elejére és oldalaira.
















4. A bordűrös szalvétáról levágtam a szegély mintát. Még szárazon a kagylós kép egyik sarkához illesztettem ahonnan kiindulva lemértem jobbra és balra a következő sarokig a csík hosszát és ferdén levágtam a papírt. Ugyanígy tettem a szemköztes sarokkal is.
















5. Először az első sarokcsíkot ragasztottam fel úgy, hogy a doboztető oldalára hajtottam a fedőről lelógó bordűrmintát. Jól lenyomkodtam az éleket és felragasztottam a szemközti sarkot is.
















6. Miután az egész elég jól megszáradt, középbarna dekorfestékkel kétszer bekentem a doboz belső oldalait. Az alsó és felső lapokat nem, mert oda úgyis barna vászon került. A pontos mérés és vágás után a doboz alját és tetejét egyenletesen bekentem ragasztóval és rásimítottam a textilt.









7. A belső élekbe középbarnára festett hurkapálcikát ragasztottam forró ragasztóval, hogy a vászon széle ne rojtolózzon ki. Óvatosan nyomjuk az élbe a ragasztót, nem kell sok, mert különben kinyomódik a pálca behelyezésekor. Ha filcet, vagy posztót ragasztunk be, akkor a szegőre nincs szükség, de most én szebbnek találtam így a végeredményt.


















8. Az egész munkát kétszer átkentem vízbázisú decoupage ragasztólakkal és száradás után aranyszínű dekorfestékbe mártott puha ruhával áthúztam az éleket.
















9. A legvégén visszaragasztottam a réz sarkokat.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...